motherof2

Alla inlägg under maj 2011

Av elin andersson - 31 maj 2011 09:30

nu är internet fixat och ja ska bättra mig här.


Adam är på dagis nu och jacob har precis somnat. jag tänkte ställa mig och träna men ja är så fruktansvärt trött, ögonen svider och ja känner mig riktigt seg fick sova utan avbrott mellan 23 - 04 före och efter de låg han och bökade runt. han somnade vid 19.30 igår och fram till kl 23 hann ja amma 5 ggr. nog med strunt prat här är lite nyare bilder på mina älsklingar!


       

Av elin andersson - 29 maj 2011 21:09

internet kronglar så är tbx måndag igen o hoppas att de är fixat då!  

Av elin andersson - 26 maj 2011 15:46

idag när adam var på dagis så gick ja till mamma för att hälsa på , eller egentligen för att få röra på mig istället för att bara sitta hemma. hon fick in ett återbud precis när ja kom så hon fick sin lunch plus en liten lucka över till mig så då fixa hon mitt hår, så skönt att ha fått lite ny fräsch färg, slingorna är borta och nu färgade vi med en guld brun färg.


idag var det familje dag på dagis men jag sa till att vi inte kommer för jacob mår inte helt bra. han har feber?! han är inte förkyld eller något bara feber så han är jätte hängig och så är de inte så kul att gå på familje dag själv eftersom pappsen deras jobbar!  


nu ska ja börja med middagen, blir enkel middag idag  tror de får bli korv tunnbröd och räksallad. enkelt snabbt men vääldigt gott =) 

Av elin andersson - 25 maj 2011 11:28

Igår skippade jag träningen  och det var skönt att få en dags vila. idag är det bara att ge sig på det igen. känns som ja åt massor igår men jag åt 2 omgångar av kycklingsallad och det kan väl inte vara så farligt! ska försöka lägga upp lite bilder senare idag för de har jag varit dålig på nu! nu ska ja ta tag i lite städning innan jacob vaknar igen för då får man ingenting gjort han är inne i en gnäll period där det bara duger att sitta i mammas famn. 

Av elin andersson - 24 maj 2011 15:51

Jaha då var det tisdag.normalt så brukar ja träna 1 timme på tisdagar eftersom de ä'r desperat housewifes på tv! men får se om de blir så ja tänkte nämligen unna mig en vilo dag men vi får se om ja klarar av det! jag har blivit så peppad nu när kilona bara rasar så jag VILL träna!! är väl lite för ivrig och vill bli lagom smal direkt, vilket aldrig lär hända men nu är jag iaf på god väg vilket ja får påminna mig om varje gång ja tittar i spegeln, att tappa 1 kg i vecka är ju också as bra för då är ja super trimmad till jul =P haha jag vet inte hur många försökt jag gett bantning men ALDRIG lyckats.  ja är så glad och faktist stolt över mig själv att jag klarar det och inte gav upp efter bara någon dag för ja inte tyckte de gav resultat! =)


har kört med herbalife 1 vecka för att vara exakt idag och har tränat i 3 veckor! har blivit farligt beroende av vågen och kan komma på mig med att ja väger mig flera gånger om dagen men ja är sååå ivrig på att se resultat! mamma peppar mig och jag hoppas att den mesta övervikten är borta tills vi ska till tunisien. skulle va kul att känna att man kan klä upp sig o gå ut o äta på restaurang utan att leta kläder halva dagen och sen bli så frustreard och bara slänga på sig något i sista sekund! skulle vara underbart att kunna ta på sig jeans och en snygg tröja /linne. det var så länge sen!



nu ska ja fixa middag, idag blir det kyckling file och potatis gratäng till familjen och till mig blir det kyckling sallad! MUMS!! 

Av elin andersson - 23 maj 2011 17:31

jag är sååååååå trött. plus att ja fuskat idag.. vaknade halv 5 imorse av att jacob satt o snackade i sängen fick honom att somna om vid 20 i 6 och kvart i 8 ringde klockan då var de dags att gå upp för att göra oss klara för att lämna adam på dagis. tog min herbalife shake som vanligt till frukost när ja kom hem från dagis kunde jag inte motstå den hemlagade pizzan från igår så ja värmde på den sista lilla biten och sen tog ja en promenad förbi mammas jobb. när ja hämtat adam kl 2 gick vi hem och gjorde våfflor och ja kunde inte motstå frästelsen av en frasig våffla med keso och sylt! jag delade en våffla med jacob så nu blir de inget mer ätande för mig idag, ångrar min som fan nu att ja åt men men ett mål om dagen får jag äta så ska inte ha jätte dåligt samvete MEN 1 timme är ett måste på crosstrainern ikväll. skulle hälst gå och bädda ner mig i sängen nu och sova ett par timmar men barnen har inte samma planer som mig så det kan jag bara glömma. 


jusst nu sitter jacob o mumsar smörgåsrån och adam äter äpple. det blev så mycket våfflor när ja gjorde så de får bli det till middag också så slipper ja laga mat och fresta mig själv. 



det var bla. den här bilden från semestern som motiverade mig att ta tag i de överflödiga kilona! innan ja väntade adam så fanns de bara några få kg för mycket sen efter det har det bara gått utför o kilona har blivit fler o fler...

 

Av elin andersson - 22 maj 2011 10:44

totalt minus 12 kg, det är ju ett tecken på att något händer iaf. ska mäta mig idag så jag ser om de händer något i cm  HOPPAS verkligen det. 


idag  ska vi bara vara hemma, adam börjar bli förkyld så de är lika bra att vila! 

nu ska ja städa lite innan jacob vaknar igen!

Av elin andersson - 20 maj 2011 08:47

WOOOW för ca 2 veckor sen började jag att träna med crosstrainern här hemma minska på mat intaget (inget dramatiskt) och i tisdags började jag med något som heter herbalife, det är en kost ersättning, det jag gillar med den mest är att man inte byter ut alla dagens måltider utan man byter ut 2 måltider under dagen och kan äta ett vanligt mål plus att man ska äta nyttiga mellan mål som frukt, nötter, keso mm.. idag ställde jag mig på vågen och den visade -10 kg och jag trodde inte mina ögon så ja var tvungen att väga mig 4 ggr för att se att det verkligen var sant men det verkar vara det för adams vikt stämmer. jag trodde våran våg hade gått sönder. shit va glad jag är, har stått framför spegeln och letat vart dom där 10 kg kan ha försvunnit men jag ser inte, tycker fortfarande att ja är lika fet =P men men 10 kg mindre skadar ju verkligen inte. (hade som mål , minst ett kg i veckan) nu betyder det att jag bara har de 15 kg kvar som jag fick efter graviditeten med adam. nu äär ja verkligen peppad! kommer aldrig få en beach 2011 kropp men gillar endå inte att vosa mig i bikini så vad gör de. jag vill bara kunna använda ett par snygga jeans och en snygg tröjja utan att se ut som en clown! 

 





kan tillägga att jag är utbildad herbalife distributör och hälso coach så om någon är intresserad av produkterna så kan jag ge 15 % rabatt vid första beställningen! dom är inte bara för viktminskning utan man kan äta dom om man vill lättare gå upp i vikt och om man tränar eller så kan man äta det för att bara kontrollera vikten och inte gå upp i vikt då byter man bara ut ett mål mat. bara säga till om  ni är intresserade! 

Presentation


här kan du läsa om min vardag med familjen med sönerna Adam född Oktober 06 och Jacob född September 10

på min blogg gällerCopyright ©

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards