motherof2

Alla inlägg under mars 2011

Av elin andersson - 30 mars 2011 11:45

jaha då var jag sjuk igen då..andra omgången halsfluss den här månaden!! att vara sjuk så här mycket tar verkligen på krafterna och immunförsvaret är nog i botten just nu får ju aldrig möjlighet att återhämta mig! samvetet är i botten också vill ut i solen o leka i lekparken med adam men jag mår så dåligt att ja knapt orkar laga mat, gör det endast för att jag måste, jag vill leka, bygga bil bana med adam men ja orkar knapt sitta upp. nej ja ska inte sitta här o klaga nu ska ja ta lite alvedon o se om ja kan få någon nytta gjord tänka bara titta in o säga att vi lever men de är knapt!


ha en bra dag!

Av elin andersson - 25 mars 2011 19:35

idag har ja knapt hunnit med att andas. Jacob har ammat eller skrikit hela dagen. nu har jag äntligen hittat något som tycks kunna roa honom och de är så skönt att kunna röra lite på armarna. han sitter o "leker" med storebror på golvet dom bygger tågbana! =) det är så mysigt när dom roar varandra älskar att bara sitta o titta på dom!



nu börjar Jacob tröttna så vi hörs imorgon igen ha en bra fredags kväll

Av elin andersson - 24 mars 2011 12:36

nu är vi redo att ta en promenad till sjukhuset och få svar på vad som är fel med jacobs mage. han kissar iaf inte blod längre men han går ju ner i vikt, nu är han nere i sin 5 månaders vikt och han är snart  7 månader så det går inte helt åt rätt håll. det känns iaf skönt att dom litar på mina ord när jag säger att något är fel för han är ju alltid lika glad när alla läkare o doktorer kollar honom då snackar han och skrattar för fullt. av erfarenhet vet ja att dom klassar glada barn som icke sjuka barn och det är så irriterande. när adam var runt 2 år åkte vi till vårdcentralen för vi visste att något var fel men dom vägra kolla honom för han var glad 2 dagare senare träffa han en annan läkare o då hade hans hals och öroninflamation... men men nu ska vi få i oss mat sen är det dags att gå. 



   


dålig på bloggning och bilder så här kommer lite kompensation för det! =)


Av elin andersson - 22 mars 2011 08:43

fan säger ja bara, när ska vi få blir bra här hemma. jag är helt slut men det är bara bita ihop o köra på, inte tänka så mycket så flyter allt förhoppninsvis på. pratar med rådgivning och vårdcentral dagligen och just nu känner ja att ja vill aldrig mer se dom. senaste veckan han Jacob lämnat 8 olika blodprov, dom har kollat halsen på honom säker 3 ggr samma med hals o lyssnat på lungor mm.. dom har gått upp i näsan och tagit prov på han och nu väntar vi på ultraljud så dom ska kolla hans mage sen blir det en ny tid på barnavdelningen på sjukhuset där han åter igen ska lämna ett blodprov!! idag när vi vaknade så ser ja att hela hans öra är helt geggigt inte bara i örat utan hela örat så någon vätska kommer det ut ser ut som var och det är inte lite med tanke på att hela örat är geggigt.  så nu väntar jag åter igen på att vårdcentralen ska ringa upp så vi får komma dit.. han behöver förmodligen antibiotika..


och testsvaret på de prov dom tog i näsan visade någon bakterie så de ska han också  få antibiotika för ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHH när ska man kunna njuta o slippa vara orolig hela tiden. han dricker dåligt så han får förstoppning så fort man stoppar i honom  något.  ja jag skulle kunna fortsätta hur länge som hälst men nu vill barnen ha uppmärksamhet igen !


FAN VA SKÖNT OM VI KUNDE FÅ BLI FRISKA FÖR EN GÅNG SKULL!!

Av elin andersson - 19 mars 2011 17:02

nu är vi på bättringsvägen. äter pensilin mot halsflussen adams prickar är oförändrade och jacob har äntligen slutat kissa blod, ska till sjukhuset och göra ultraljud på jacobs mage hoppas dom hittar felet så man slipper vara orolig.


hinner inte uppdatera så mkt mera just nu men nu vet ni att vi lever iaf..

Av elin andersson - 15 mars 2011 15:39

SJUKA!! därför ja inte kunnat uppdatera hela familjen har legat utslagna. nu har vi  halsfluss och  adam är prickig men vårdcentralen vet inte vad det är för prickar..

Av elin andersson - 9 mars 2011 11:20

det gick inte att lägga adam har tvär vägra o blev helt hysterisk. SOVA PÅ DAGEN?! ALDRIG I LIVET! så ja gav upp så han inte skulle väcka lillebror som sover. men nu har adam däckat på soffan så ja ska skynda mig att sätta igång med städning innan jacob vaknar och vill ha mammas uppmärksamhet! =)

Av elin andersson - 9 mars 2011 10:14

verkar som internet fungerar bättre idag. men barnen verkar inte bli friskare här hemma. på en månad har vi hunnit med magsjuka, 2 omgångar av förkylning och igår upptäckte jag 3 prickar på adams kind och idag är det 5 prickar, VATTKOPPOR? jag både hoppas och hoppas inte att det är de. dom ska ju ha det någon gång och de är ju skönt om dom får de nu innan ja ska ut i arbetslivet MEN Adam blir super jobbig om nätterna när han är sjuk han gnäller sparkar och slår om kring sig = ingen sömn för min del + de så ska man ta hand om Jacob och hur kul blir de om han får vattkoppor?! han kan ju inte säga hur han känner, om de kliar mm.. = han kommer vara super gnällig. men jag samlar alla krafter som jag har och ska ta mig igenom det här. och en sak till smittar dom sin pappa så blir han riktigt sjuk då han ALDRIG haft vattkoppor.. =( tur att jag haft det iaf så inte alla ligger helt utslagna här hemma.  nu ska ja lägga adam i sängen då han bara gnäller och sparkar mig i ryggen just nu. ha en bra dag!


hej så länge försöker lägga upp lite nyare bilder senare!

Presentation


här kan du läsa om min vardag med familjen med sönerna Adam född Oktober 06 och Jacob född September 10

på min blogg gällerCopyright ©

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards