motherof2

Alla inlägg under oktober 2010

Av elin andersson - 30 oktober 2010 21:59

så här mysigt har vi i nya soffan från underbara hem, barnen älskar den, adam springer runt o hoppar och jacob har setat i den helnöjd under ca 40 minuter har han inte sagt ett ljud.nu ska ja bara köpa ett nytt bord och en lila matta och en ny tak lampa sen är ja nöjd =P bordet vi hade var för stort så måste ha ett mindre så nu har vi en liten hylla står som bord.


nu ska ja mysa lite till innan sängen kallar, imorgon ska vi ut till skogen hela familjen med kusinerna ska bli super mysigt. 


(soffan är mörkare en den ser ut på bilden och större.)

   

Av elin andersson - 29 oktober 2010 11:56

Nu är vi hemma från tandläkaren och det gick så himla bra fann inga ord när vi väl var där. han gick raka vägen in satte sig i stolen och gapade hon fick både räkna o skrapa. sen fick han ett litet plast djur =) han var jätte nöjd och glad så vi firade att de gick så bra med glass på vägen hem.


Amningen gjorde framsteg igår men idag är vi tillbaka igen de går inge vidare han vill inte ens äta ur flaska, han pressar ut flaskan med tungan ja har köpt en annan flaska från MAM den hade vi till adam och den tyckte vi var jätte bra han tar inte den flaskan heller. matningen är så himla tung han växer som han ska så det är ingen fara men det tar så himla lång tid att mata honom när han blir så arg. mjölk har ja gott om i brösten fick pumpa nu när vi kom hem han ammade imorse vid 9 tiden och nu när ja pumpade fick ja ut 150 på ena sidan och 100 på andra sidan  sen var det fullt i flaskan och de sprutar fortfarande mjölk ur brösten. känns så jobbigt att de inte fungerar att amma när ja har så himla mycket mjölk. jag har mjölk så de räcker och blir över för 2 så frustrerande. men men nu ska ja göra mat sen slå in presenten och åka på kalas.



Grattis Nick på 9 års dagen   


 

Av elin andersson - 29 oktober 2010 07:51

Dagarna bara flyger iväg hinner aldrig blogga.


igår va vi på babymassage de var jätte mysigt förutom att adam var med och hoppade runt som en vilde så de va lite svårt att koncentrera sig. vi storhandlade också så nu är de fullt i kyl och frys. så skönt.


idag ska vi till tandläkaren med adam klockan 10 får se om han öppnar munnen eller helvägrar. senare idag ska vi hem till pappa på kalas för min lillebror fyller 9 år idag


nu ska ja amma och äta frukost, ha en bra dag

Av elin andersson - 29 oktober 2010 07:48

tack för tipset sophie, amningen gjorde framsteg igår men jag ska kolla in amningshjälpens hemsida. har du någon blogg?

Av elin andersson - 27 oktober 2010 21:27

de värsta med att vara mamma är samvetet,  ja får dåligt samvete när ja lämnar adam på dagis, jag får dåligt samvete om de skulle bli så att man äter onyttig mat 2 dagar i rad ja får dåligt samvete för att ja inte kan köpa alla dyraste kvalitets grejer till mina barn ja får dåligt samvete om jag inte får i honom minst någon frukt eller grönsaker på en dag. ja får dåligt samvete för att de inte alltid är så rent som ja vill ha det hemma jag får dåligt samvete för att jag inte får amnings stunderna att fungera med jacob,


ja jag skulle kunna fortsätta hur länge som hälst men en sak som jag är helt säker på är att oavsett hur mycket jag kan och inte kan ge mina barn så får dom kärlek så det räcker och blir över. och de är väl egentligen det viktigaste.nu ska ja försöka komma till saken, som ja skrivit förut så har det varit problem med amningen, jacob blir jätte arg när han äter inte alltid men nu blir det allt mer och mer vi har prövat olika amningsställningar amma ofta amma med längre mellanrum undersökt om han är glups eller om de inte kommer mat ja vi har prövat det mesta men de han är nöjd med ena gången är han inte nöjd med andra gången. han är alltid nöjd förutom när han ska äta.


jag har kämpat snart 2 månader men jag är inte redo att ge upp amningen, alla säger till mig att ge upp för han har ammat den viktigaste tiden och att mat stunderna ska va tillfredställande för han och mig och som det är just nu är dom inte tillfredställande för någon av oss. jag fick sluta amma adam vid  ca 4 månader för jag hade pumpat o gett flaska för ofta så han slutade ta bröstet. jag hade ställt in mig på att amma minst 6 månader när han börjat äta lite mera och så men nu tvingas jag nästan att sluta och jag vill inte, samtidigt kan ja inte pumpa 24 timmar om dygnet för att de ska finnas mat i flaskan när han ska ha det är inte hållbart när jag har ett till barn som ska tillfredställas.


inget kan döda en mammas samvete det sitter i bakhuvudet helatiden och stör konsentrationen på allt annat jag vet inte hur ja ska få ett slut på det jag vill amma jag ska amma men jag kan inte.


ingen kan hjälpa mig men jag är inte redo att ge upp trots att de är så gott som omöjligt att amma honom när han blir så arg!

Av elin andersson - 26 oktober 2010 17:56

idag har jag och jacob varit på stan och träffat 3 andra mammor och deras små sötnosar. var kul att gå på stan med några som har samma intresse som en själv med andra ord barn kläder =)    köpte tröja o långkalsonger till adam som satt perfekt trots att tröjan var en stl mindre en de han har. han tog på sig den direkt för den var så gosig i så han vill till och med sova i den.


när vi kom in i en affär blev vi kallade för barnvagns maffian när vi alla kom med våra vagnar,  vi tog upp hela vägen så ingen kom förbi. haha måste sett lite kul ut =)


vi har nyss ätit mat så nu ska vi kolla bolibompa och sen ska adam tvättas o stoppas i säng imorgon ska vi till bvc o sen tandläkaren med adam.

Av elin andersson - 25 oktober 2010 11:38

Måndag. inget planerat

Tisdag. Adam ska till dagis och ja ska Träffa Erika o Jamie, samantha o Ebba och Josefin o Kasper

Onsdag. Adam ska till dagis jag ska till BVC med Jacob och sen hämta Adam för att gå med han till tandläkaren

Torsdag. Medan adam är på dagis storhandla, på eftermiddagen åka och köpa soffa med pappa ÄNTLIGEN NY SOFFA!!

Fredag. lillebror fyller 9 år så då ska vi dit på kalas.

Lördag ?

Söndag ?



kanske blir att vi åker en sväng hem till mamma i helgen, det var länge sen och adam vill dit och kolla på dom nya kattungarna.


bilder hemmifrån mamma

     

Av elin andersson - 23 oktober 2010 21:45

Nu har vi prelimenär bokat en resa till Tunisien i januari vi ska vara där 35 dagar =) ska bli så mysigt att komma ner och träffa alla igen. farmor längtar ihjäl sig efter sina barn barn och är så nyfiken på att få träffa Jacob för första gången.


lite bilder från de tidigare gångerna vi varit där..


                       

Presentation


här kan du läsa om min vardag med familjen med sönerna Adam född Oktober 06 och Jacob född September 10

på min blogg gällerCopyright ©

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards