motherof2

Alla inlägg under april 2011

Av elin andersson - 30 april 2011 15:39

idag är det valborgsmässoafton men vi tar det som vilken lördag som hälst. alla brasor tänds så sent så vill inte släpa iväg med barnen och rubba sov tiderna + att jacob har åkt på öronvägsinflamation. 


förmiddagen har vi spederat på balkongen, jätte härligt väder. när adam sov lite middag så satt jag och adam och ritade lite, precis när vi gick in började det regna från ingenstans och blåsa som bara den men men vi klarade oss och tvätten också för den hade jag precis tagit in!vi har ätit lunch och jacob har sovit lite middag nyss. nu funderar vi på att ta oss ut till en lekpark ett tag så adam får göra av med lite energi. ikväll lir det tacos och istället för godis o chips så lir det fruktsallad och glass! så mycket godare en godis! 


en rolig till sak som hänt idag var att när jacob stor upp släppte han taget helt för att flytta händerna till ett annat ställe och höll då balansen aldelles själv i 2 sekunder hehe =) stolt mamma och bror bevittnade och var båda lika stolta! 


har massor av bilder i kameran men hinner aldrig ladda upp några. får ta tag i det ikväll eller imorgon, hoppas ni alla får en trevlig valborg! =) 

Av elin andersson - 24 april 2011 11:22

det bästa jag vet är att umgås med familjen, äta god mat och bara sitta o prata, ha det roligt! påsk, jul ja allt vad det nu är varför ska inte jag få uppleva samma acceptans och familje känsla som alla andra! jag är glad att ha 3 fina killar i mitt liv! som jag älskar oerhört mycket! NI ÄR ALLT OCH LITE TILL!


men det är något som saknas...  och det blir ja påmind om varje gång det dyker upp speciella dagar då de flesta familjerna umgås ! 

Av elin andersson - 24 april 2011 11:15

dags för lite upd. vi igår hade vi en någorlunda bra dag jag har storstädat ordentligt de senaste dagarna och de har resulterat i 2 sopsäckar som kastats. så nu är det bara ena hall delen, adams rum och vårat sovrum som ska stor städas. haha låter som ja inte städat alls :P jag har rensat klädkammaren så nu ser de nästan ut som man kommer hem till någon annan när man kliver in där! =P haha så stor skillnad blev det! jag har rensat garderoberna i hallen köket är städat och badrum och vardagsrum! sen får vi inte glömma balkongen också! det tar lite tid att städa när man har en liten bäbis som ska undelhållas samtidigt.


min lillebror var här och lekte med adam och på eftermiddagen gick vi till lekparken så grabbarna fick leka av sig lite och vid 18 tiden tog nick bussen hem. 

Av elin andersson - 21 april 2011 09:34

 Maxi cosi mura 3 är jacobs nya vrål åk ! =) fast vi har sittdelen åt andra hållet. är super nöjd samtidigt som ja är lite missnöjd. vagnen är super härlig att köra känns inte att man går o skjuter en vagn framför sig !! kan ha båda barnen på den utan att det är jobbigt! men sittdelen var mindre än jag väntat mig så de finns inte en chans att jacob kan sitta där tills han är 4 år ev. 2 1/2 sen är han nog för lång! vagnen har fullt ligg läge så det är också super bra och sitsen är jätte härlig och mjuk. sååå nööööööööööjd! kommer nog få svårt att skilljas från den här när jacob blivit för stor! 



..

Av elin andersson - 20 april 2011 10:04

finns de någon sämre bloggare än mig!! haha jag sitter vid datorn men då läser ja bloggar, ja uppdaterar inte min egen! men men vi lever och har det bra sålde våran vagn igår så ikväll ska vi köpa en ny! ja längtar massor den ser så himla mysig ut på bilderna ja älskar sitsen den ser super härlig ut! den ska tydligen vara special gjort för högre comfort o de är ju perfekt! hoppas på att våran ståbräda fungerar till den vagnen! det vore ett extra plus i kanten annars får vi sälja våran stå bräda o köpa en ny! bara ett problem dom är ju svin dyra! hur mycket kan de kosta att tillverka en trä platta med 2 hjul på egentligen! kanske skulle bygga sig en egen! eller iof våran stå bräda är i plast. nu ska ja ta upp jacob han har tröttnat på golvet!

.

Av elin andersson - 2 april 2011 08:29

har ingen lust att blogga just nu, det är aldelles för mycket annat, helt slut i kroppen efter att ha varit sjuk så mycket så nu PAUSAR jag till ja orkar ingen! =)

Presentation


här kan du läsa om min vardag med familjen med sönerna Adam född Oktober 06 och Jacob född September 10

på min blogg gällerCopyright ©

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards