motherof2

Alla inlägg under maj 2011

.

Av elin andersson - 19 maj 2011 15:29

har loggat in ett par gånger i dag och igår men kommer inte på något att skriva. så nu blir de lite strunt ist. 


längtar tills vi åker till tunisien saknar alla där nere och de ska bli skönt att komma bort ett tag och undan från alla måsten. den här gången ska vi göra iordning vårat rum så det blir mer hemma, det ska verkligen bli kul! =) inreda precis som jag vill, köpa vad jag vill till oss och till barnen. adam har önskat en våning säng så om vi hittar en snygg sån så blir de nog de till barnen. ååh längtar massor! 

Av elin andersson - 14 maj 2011 18:49

glömde skriva på jacobs 8 månaders dag så här är lite utvecklings uppdatering. får se vad ja kommer på just nu iaf.



*kryper

*står med stöd

*går med gå vagnen

*har fått 3 tänder

*sitter, rullar mm..

*har fått världens härligaste personlighet, busig, glad, och vet verkligen vad han vill..

*börjar bli rätt haj på pincettgreppet.

*hör han ett ljud letar han upp vart de kommer ifrån. 


nu kommer ja inte på mer för tillfället men det är en del iaf =) tiden ha verkligen gått jätte fort, vart tog den lilla bäbisen vägen?!! har fortfarande svårt att tänka mig att han kommer vara så stor som adam en dag och konstigt att tänka sig att adam faktist varit så där liten! =) 

Av elin andersson - 14 maj 2011 18:43

gud vilken dålig bloggare jag blivit efter att jacob föddes men det är väl lite förståligt. tiden finns inte, eller det finns väl tid för en litet bogginlägg de tar ju inte så lång tid men det är inte det man prioriterar när man får några minuter att andas direkt! 


idag har vi inte gjort så mycket. jag har städat, vikit tvätt, tvättat o för ett tag sen kom vi in från lekparken. jag och adam har lagat mat, så idag blir det potatis gratäng, kyckling och tzatsiki. ska bli gott. väntar på att potatisgratängen ska bli klar i ugnen så ska vi äta. 


just nu leker barnen på golvet. vet inte om man kan kalla de någon form utav kull adam och jacob "jagar" varandra dom kryper efter varandra och skrattar som bara den. jag blir verkligen så glad när ja ser att dom har roligt tillsammans. det värmer i mamma hjärtat. 

Av elin andersson - 6 maj 2011 16:10

min lilla prins har fått sin första tand!! 

Av elin andersson - 6 maj 2011 16:10

min lilla prins har fått sin första tand!! 

.

Av elin andersson - 6 maj 2011 16:01

ja klarar inte 5 minuters metoden så ja kör mig egna snällare variant. den ser ur ungefär så här,


steg 1. lär honom somna utan bröstet i famnen

steg 2. lär honom somna själv i sängen när jag sitter brevid,sjunger och håller honom i handen eller vad han har för önskan vid de tillfället han gillar klappa på rumpan, killa i håret och så gillar han att hålla i min hand och så ligger han o pillar med mina fingrar. 

steg 3. när vi båda är redo kommer han somna själv i sängen men absolut inte skrikandes!


updaterar mer om hur det går vart efter.

Av elin andersson - 4 maj 2011 21:42

AAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH, jacob har jätte problem med sömnen, om inte ja ligger brevid honom vaknar han med 5 - 10 min mellanrum och får ihop ca 50 min sömn på en hel dag fördelat på 3-4 omgångar det är verkligen påfrestande för mig som inte hinner med annat en jacob ja MÅSTE ha tid till adam, maten lagar inte sig själv och tvätten tvättar inte sig själv och dammsugaren gör inte heller sitt jobb själv. 


diskuterade sömnproblemen på bvc idag och utan att gå in på hela historien så vill hon att vi ska köra med 5 minuter metoden för så länge han inte kan somna själv kan han inte heller somna om själv och då måste han ropa på hjälp(skrika). altså för honom betyder mamma o mammas tutte sova, det är de enda han vet och det är det han är trygg med. han har helt enkelt inte lärt sig att sova kan vara att ligga själv i sängen och somna. iaf det ja ville säga var att JAG HATAR 5 MINUTERS METODEN jag klarar det helt enkelt inte. det fick bli 30- 60 sekunder metoden o efter 40 minuter somnade han själv i sängen med en flaska vällig. mamma var här o stöttade mig så jag inte skulle bryta ihop. ja förstår verkligen inte hur folk klarar att stå utanför och höra sitt barn skrika och vara sååå ledsen det gjorde så ont i mig jag vet inte hur många gånger jag bröt ihop. men i längden är det de bästa både för mig och jacob eftersom han inte klarar sig utan mig ens i några minuter, sover han o vaknar o skriker är de bara mammas tutte som duger. 



oj blev lite långt så ja avslutar nu. 


nu ska ja kolla på off the map sen ska ja sova. 

Av elin andersson - 4 maj 2011 14:26

idag var vi på BVC för 8 månaders kontroll. det gick jätte bra. förutom att han inte als var intresserad av de där bjällrorna hon hade, han gjorde allt förutom att koncentrera sig på dom så hon tyckte att vi skulle göra boel testet i en miljö där han är van att vara så han inte koncenterar sig på allt nytt. en sak är säker hör de gör han för startar man vattnet i badkaret så tar de inte lång tid innan han är i badrummet och öppnar ja diskmaskinen så är han där och gör storebror något spännande så måste de också undersökas! =)  


nu ska ja försöka skriva en matlista för ikväll ska vi handla!

Presentation


här kan du läsa om min vardag med familjen med sönerna Adam född Oktober 06 och Jacob född September 10

på min blogg gällerCopyright ©

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards